Seria skrzyń biegów DSG produkcji Volkswagena otworzyła nowy rozdział w historii automatów.
To był przełom. Dwusprzęgłowe skrzynie biegów, montowane do tej pory w drogich samochodach (m.in. w Porsche) z czasem trafiły do przystępniejszych cenowo modeli, by w końcu stać się realną alternatywą dla przekładni manualnych. Udało się to dzięki Volkswagenowi, który w 2003 roku przedstawił dwusprzęgłową przekładnię automatyczną, nazwaną DSG. Innowacyjną, bo bardzo szybką – sprawnością nie odbiegającą od skrzyń ręcznych. Automat wreszcie przestał się kojarzyć z ospałym, przeciągającym nadmiernie biegi mechanizmem. W ślad za Volkswagenem poszło wielu innych producentów, którzy zaprezentowali własne skrzynie dwusprzęgłowe. Takie konstrukcje spotkamy m.in. w Fiatach (TCT), Kiach (DCT), Fordach (Powershift), Renault (EDC) czy BMW (DCT).
Musisz wiedzieć, że nasza usługa to nie zwykła naprawa – to kompleksowa regeneracja skrzyń biegów DSG i S-tronic. To znaczy:
- rozłożenie i dokładne sprawdzenie wszystkich elementów skrzyni,
- wymiana uszkodzonych części,
- wymiana łożysk i ich regulacja
- regulacja luzów,
- kompleksowe czyszczenie,
- przygotowanie skrzyni do uruchomienia
Zapraszamy do kontaktu
Co i kiedy może się zepsuć w skrzyni DSG? W DSG, w odróżnieniu od wielu innych automatów, zastosowano nie tylko zestaw dwóch sprzęgieł, ale również dwumasowe koło zamachowe. Dwumas powinien wytrzymać, w zależności od warunków użytkowania, od 100 do 200 tysięcy kilometrów i trzeba się liczyć z tym, że będzie droższy w zakupie niż element stosowany w samochodach z przekładnią manualną.
Największe koszty generują jednak inne problemy, mianowicie niedomagania w pracy systemu sterującego pracą przekładni, tzw. mechatroniki. Stanowi on zespół modułów elektronicznych połączonych z mechanicznymi częściami, czyli np. siłownikami i zaworami ciśnieniowymi. Przy wysokich przebiegach pojawiają się m.in. problemy z brakiem kontaktu elektrycznego lub dochodzi do uszkodzeń elektrozaworów w mechatronice. Objawia się to m.in. szarpnięciami, wibracjami i wrażeniem utraty mocy poniżej 2000 obr/min. Warsztaty z reguły praktykują wymianę mechatroniki zamiast podejmowania się napraw. W zależności od rodzaju skrzyni DSG zapłacimy za tą usługę ok. 5-6 tys. zł.